IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































mandag 19. september 2011

Legokake (og puppekake)



Da Tobias ble 8 år, laget jeg en legokake til han. Den ble laget på samme vis som puppekaka jeg lagde tidligere; sjokoladekake, smørkrem og marsipan. Puppekake var naturligvis til en annen anledning, ikke til min sønn på 8... Eller, for å si det sånn, han ville blitt henrykt for en slik kake.. Men den gang var det altså for en kollega  på mammografien som gikk av med pensjon:)  Her er den:








Det jeg ikke var klar over var at marsipan blir skikkelig klissete når man heller en hel flaske konditorfarge over og knar i veg. Så jeg ble nødt til å bruke mel for å greie å kjevle det ut, og så løsne det fra bordet. Jeg synes det er skikkelig gøy å holde på slik, å skape noe. Jeg er definitivt nybegynner, og har mye å lære, men gøy er det! Konditorfargen kjøpte jeg på Jernia, som har flere fancy farger:) Jeg prøvde meg også på cupcakes. Forstår ikke hvordan noen greier å spise en hel sånn, for her snakker vi søtt!







































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar