IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































søndag 29. mai 2011

Min verktøykasse Del 2



En stund etter at jeg kom hjem fra LP-seminar, og livet mitt var radikalt forbedret, fikk jeg en ny mulighet som skulle vise seg å få enorm betydning for min videre selvutvikling. En venninne av meg spurte om jeg ville bli med på Silvakurs, som det da ble kalt. Jeg visste ingenting om kurset på forhånd og i tillegg var det dyrt, så jeg dro litt på det. Venninna mi ba meg ha tillit til at det ville ordne seg med pengene, og sa at dersom det ikke gjorde det, skulle hun legge ut for meg. Så vi meldte oss på. Jeg visste ikke på det tidspunktet at det skulle vise seg å være et av de beste valg jeg har gjort, i tillegg til The Lightning Process.



Silva UltraMind ESP
 
 


Kort tid før han døde i 1999, utviklet Jose Silva metoden som ble grunnlaget for det som kalles Silva UltraMind ESP. Jose Silva har gjennom sin forskning og sine metoder for mental trening forandret menneskers bevissthet i en hel verden. Han kalte dette “den andre fasen i den menneskelige evolusjonen på planeten vår”. Deborah Borgen ble den som skulle videreføre dette arbeidet, og hun jobbet som instruktør for Jose Silvas ESP system i 10 år.



Unique mind ESP

 
 

I 2010 lanserte Deborah virksomheten Unique Mind ESP, som et resultat av hennes erfaringer gjennom eget liv og virke. Deborah har jobbet med selvutvikling, healing og kursvirksomhet i 25 år, og hun er også kjent fra “Åndenes makt” og “Fornemmelse for mord”. Egne traumer i livet og ingen kunnskap om hvordan kroppen fungerer, var det som satte i gang hennes søken. Dette har hun til felles med mange av oss, og det er derfor så flott at hun har tråkket opp stien, og nå kan hjelpe andre gjennom sine erfaringer og kurs. Jeg er en av mange som har fått ny innsikt gjennom disse kursene, og har fått tatt del i kraftige verktøy til bruk i mitt daglige liv.


Det første kurset jeg gikk på var Silva UltraMind ESP, og Marianne Borgen var instruktør. Da jeg satt der og det gikk opp for meg hva det var jeg hadde meldt meg på, føltes det som å komme hjem. Hjem til meg selv, og den jeg i virkeligheten er. Og det er definitivt ikke den samme som jeg tidligere hadde vært. Jeg hadde ved å bruke LP helbredet min ME og min angst, og nå lærte jeg hvordan jeg kunne helbrede gamle traumer fra fortiden min. Fantastisk! Disse to verktøyene, LP og Unique Mind ESP utfyller hverandre og gjør verktøykassen min komplett. Med disse verktøyene har jeg de beste forutsetninger for å leve livet slik jeg ønsker at det skal være.


Jeg repeterte kurset flere ganger, både hos Deborah og Marianne, og har nå gått to av de nye kursene, samt at min datter har vært på barnekurset. Jeg har møtt alle de flotte instruktørene, som hver enkelt tilfører kurset noe unikt. Unique Mind ESP er nå delt opp i 3 kurs, ESP I, ESP II og ESP Healing.

 

ESP

ESP er en forkortelse for Ekstra Sensorisk Persepsjon. Med andre ord en ekstra sans som vi bruker til å motta ikke-fysisk informasjon. Den kalles også magefølelse eller 6.sans. Når vi får en kreativ ide er det vår ESP sans vi bruker. Når vi “bare vet noe” er det vår ESP sans vi bruker. Det samme gjelder for eksempel når vi plutselig kommer til å tenke på noen vi ikke har sett på mange år, for så bli oppringt av vedkommende eller møte denne personen på gata. Da mottar vi ikke-fysisk informasjon. Vi kan ikke se den med våre fysiske øyne, ikke høre den med fysiske ører eller fysisk lukte, smake eller føle den. Men vi kan likevel få slik informasjon, som kommer fra det ubevisste sinnet vårt.

Det er tre forskjellige måter å motta informasjon via ESP-sansen:

Kinestetisk. Informasjonen mottar vi da i kroppen som når vi bruker magefølelsen. Eks: jeg kommuniserte med en venninne via sms her om dagen. Meldingene gikk frem og tilbake, men så tikket det inn en sms hvor jeg fikk en følelse av tomhet, jeg kunne ikke relatere denne meldingen til min venninne. Jeg følte ingen tilknytning til den, som om jeg ikke kjente vedkommende. Det viste seg å ikke være noen person i det hele tatt, men en informasjonsmelding fra et firma.

Auditiv. Informasjonen mottar vi da gjennom hørsel og tanker som når vi bruker intuisjonen. Eks: En gang da jeg skulle til å gjennomføre noe jeg hadde forberedt i lang tid, ”hørte” jeg følgende ord i mitt eget hode: ”hva er det du driver på med?” Dette var en kraftig auditiv melding via min ESP sans om at det jeg var i ferd med å gjøre ikke var særlig smart. Dette skjedde før jeg visste jeg hadde en ESP sans, og jeg hørte ikke på den meldingen, men gjennomførte handlingen likevel, noe som skulle vise seg å bringe meg mange sorger.

Visuell. Informasjonen mottar vi da som indre bilder slik vi gjør i drømmene våre. Eks: en gang mistet jeg ringen min. Jeg spurte en venninne som har en velutviklet ESP sans om hun kunne hjelpe meg. Hun fikk da umiddelbart opp et bilde av noen blader i en boks. Da jeg kom hjem delte jeg dette med min samboer som umiddelbart koblet denne visuelle informasjonen med bladene som sto i en samleboks på nattbordet mitt. Og ganske riktig, der lå ringenJ


 
  



Alle er vi i besittelse av denne ESP sansen. Som barn er den sterk, men i løpet av vår oppvekst blir den stadig svakere, som et resultat av ytre påvirkninger. Som voksne er det ikke lenger mange som vet om at de har den. I vår verden i dag er vi stort sett opptatt av alt vi skal gjøre, og lite av det å bare være. Vi analyserer og bruker vår logikk, vi lever i vår fysiske, bevisste, ytre verden. Alt dette er egenskaper som vi benytter vår venstre hjernehalvdel for å gjøre. Der ligger vårt intellekt. Vi kan si at vi er dominante venstre hjernehalvdelsbrukere.


Men så er det slik at vi har en hjernehalvdel til, høyre hjernehalvdel. Der ligger vår intelligens. Vårt kreative indre univers. Vår fantasi, våre følelser, vår intuisjon og vår ESP sans. Alt det ubevisste. Dersom vi var dominante høyre hjernehalvdelsbrukere ville vi sveve omkring i vår egen fantasi på en rosa sky og tro at alt er bare kjærlighet.


For å utnytte vårt fulle potensial, må vi bringe høyre og venstre  hjernehalvdel i balanse. Vi må få tilgang til vår ESP sans for å bruke både det bevisste og det ubevisste i oss. På disse kursene lærer du å ta i bruk denne sansen, styrke den, bruke den i hverdagen for å ta bedre valg i livet, og for å få bedre flyt i hverdagen. Bringe ditt liv i balanse.




Meditasjon og
hjernesvingninger


Meditasjon kommer fra det latinske ordet meditare, som betyr å gå innover mot midten og sentrere hjernens aktivitet. Målet med mange meditasjonsformer er å oppleve og bevisst kontrollere det ubevisste sinnet.


På Unique Mind ESP kurs brukes aktiv dynamisk meditasjon. Man lærer å gå ned på et dypt søvnnivå i våken tilstand, hvor man kan jobbe med alt fra helse til familiemedlemmer eller jobbrelaterte utfordringer. Hva som helst som du ønsker å forbedre. Eller man kan bruke meditasjonen til å bare være, oppleve indre ro. At dette er mulig er bevist via Deborahs forskning som stadig pågår, les mer om det
her. Når vi går ned på søvnnivå ved å meditere, senkes våre hjernesvingninger, og vi får tilgang til det ubevisste i oss. Her kan du lese mer om våre hjernesvingninger og hvordan de deles inn. Dette er et utrolig interessant tema som det er vel verdt å lese mer om, anbefales!



 
Så hva har jeg brukt dette til i mitt eget liv?


Jeg har brukt redskapene jeg fikk på kurset i perioder. Jeg har ikke kommet dit at jeg bruker det konstant, men det er mitt mål. Når man setter av tid hver dag, flere ganger om dagen, og bruker verktøyet, vil det bli en måte å leve på. Det vil falle like naturlig som å tenke, pusse tenner, eller sykle.


En av de første ting jeg tok fatt på etter første kurs, var min dyreallergi. Jeg satte  meg selv i alfa hjernesvingninger, som er der du må være for å få tilgang til ESP sansen. Så spurte jeg meg selv hvorfor jeg har utviklet dyreallergi. Jeg spurte hvor gammel jeg var da det skjedde, og hva det var som fikk kroppen min til å føle at den måtte beskytte seg mot dyr. Jeg lyttet, ventet. Situasjoner av ulike opplevelser begynte å komme opp.  Jeg så meg da jeg var tenåring og syklet jevnlig forbi en aggressiv hund jeg var nødt til å passere. Han hoppet etter meg og bet etter føttene mine. Men jeg visste at jeg fikk påvist allergien da jeg var 5-6 år, så det måtte være tidligere. Jeg så meg selv og min søster som kjørte hest og vogn i 4 årsalderen. Var det grunnen? Nei, det var det ikke. Flere episoder rullet over netthinnen.

Så kom et nytt minne opp. Det var ikke noe jeg kunne huske å ha opplevd, men det var likevel veldig klart. Jeg kunne være rundt 3 år. Jeg gikk til en av våre få naboer, og der sto det en hund i løpebånd. Den knurret og stirret på meg. Jeg gikk nærmere, og plutselig løp den rett mot meg. Jeg kunne føle en intens redsel i kroppen, akkurat som om det skjedde her og nå. Han kom nærmere og nærmere, og like før den nådde meg, var det slutt på båndet. Jeg var så redd! Jeg følte med hver fiber i kroppen at dette var grunnen! Jeg hadde funnet ut hvorfor jeg var blitt allergisk, og det føltes kjempebra. Jeg husker jeg tenkte at: har jeg virkelig opplevd denne situasjonen? Jeg husket den ikke tidligere, men da jeg var i alfa under meditasjonen, da kom minnet frem fra glemselen.


Så gjorde jeg det jeg hadde lært på kurs, omskapte hendelsen ved hjelp av fantasien. Jeg så for meg at jeg kom mot hunden som før. Men denne gangen sto den og logret med halen. Da jeg nærmet meg kom den rolig bort og slikket meg på hånden. Den så ut som verdens søteste og snilleste hund. Jeg overdrev skikkelig. Hunden fulgte meg til døren dit jeg skulle, og siden var vi bestevenner. Det jeg  i praksis gjorde var å fjerne det vonde minnet som fremdeles satt i hukommelsen til cellene i kroppen min, og erstatte det med et positivt minne. Jeg synes det er fantastisk at det går an. Men det gjør det!


Etter denne opplevelsen følte jeg en veldig glede og lettelse over alt jeg hadde opplevd og klart. Jeg dro kort tid etter til en venninne for å ligge over. Hun hadde hund, og tidligere kunne jeg ikke være inne i det huset i mer enn 10 minutter før jeg måtte ta medisin. Denne gangen lå jeg over, og merket INGENTING. Det føltes nesten for godt til å være sant. Det virket! En herlig opplevelse. Siden den gang har det gått flere år, og jeg merker ikke lenger mye til min allergi. Men, det er tydeligvis flere lag å skrelle på denne løken, for blant annet kan jeg reagere kraftig på kaniner. Jeg vet det er flere omskapelser som ligger og venter på megJ

 

Mennesker har helbredet seg selv for mange lidelser på denne måten, de trenger ikke lenger briller, eller forholdet til en som forgrep seg på dem er blitt helbredet og gir ikke lenger vonde føleleser. Man kan bruke det man lærer på kurs til Psykometri, som er veldig fascinerende. Blant annet opplevde jeg ved å holde en annens deltagers klokke i hånden, å beskrive huset hun arbeidet i med stor nøyaktighet. Ganske kult!


Les gjerne mer om hva andre har opplevd her. Man kan bruke disse evnene i forhold til barn også. Og ungene merker at noe er forandret med deg og seg selv, men skjønner ikke hva det er. Kjempestilig! Jeg anbefaler alle som har lyst til å utforske sin 6. sans. For den er der, hos alle, også deg. Det er ikke noe hokus pokus, det er bare energi. Det er en fantastisk verden som åpner seg. Lykke til!



"Må resten av ditt liv bli det beste av ditt liv"


Til slutt vil jeg legge til at dersom noen har spørsmål i forbindelse med noe jeg skriver om svarer jeg gjerne. Det er derfor jeg skriver, for å opplyse andre.






2 kommentarer:

  1. Fine opplevelser du har her :)
    Håper på å komme meg på kurs igjen snart jeg også, savner det veldig etter flere år med fravær (Var med i Silva Ultramind).
    Har hørt at kurset har gjennomgått en betydelig forbedring.
    Gleder meg kjempemye og håper at ting faller på plass slik at jeg kommer meg på kurs! =)

    SvarSlett
  2. Hei!

    Ja det nye kurset er flott. Man må konfrontere litt motstand mot det som er nytt, og det man er vant til, men det går:)

    Er vel et år siden til meg og nå, jeg lærer noe nytt hver gang. Bruker ikke verktøyene fast, men det er det jeg ønsker. Målet er at det skal bli en måte å leve på, at det skal bli automatisert.

    Klem til deg!!

    SvarSlett