IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































søndag 29. mai 2011

Zumbainstruktør!

Zumbakurset var en suksess fra ende til annen. Steve Boedt er kjempeherlig og fikk oss til å le masse. Flink til å lære bort, og en entertainer av klasse. Her er jeg og Steve:)






Jeg elsker Zumba! Historien om hvordan denne treningsformen oppsto er fantastisk. Beto er opphavsmannen. Her ser du han:





Beto underviste grupper og drev med gruppetrening. En dag glemte han igjen musikken sin. I bilen hadde han en kassett med sin favorittmusikk på. Så han hentet den, og sa at idag blir det en litt annerledes time. Så han gjorde bevegelsene som han kjente så godt, til denne musikken han elsket. Etter timen spurte deltagerne om han ikke kunne gjøre det samme neste gang, de var så begeistret. Så da gjorde han det. Snøballen var igang. Siden ble denne timen fast innslag. Flere kom til, og de ville at han skulle lære bort flere som kunne undervise. I 2001 ble zumba til. Selve navnet Zumba betyr ingenting, det er bare et navn. Og i år er det tiårs jubileum på treningsformen som ble til ved en stor tilfeldighet. Fantastisk!

Jeg er stolt og glad over å få være med på dette. Jeg har fått min egen profil på Zumbas offisielle nettsider, bare se her:





Instruktøren Steve Boedt er fra Belgia og godt kjent innen fitness. Han har mottatt mange priser, blant annet for årets instruktør flere ganger. Han er Nike Elite trainer og Reebok Master trainer blant annet. Vil du vite mer om denne karen, eller se noen deilige bilder ;)  gå inn på:  www.steveboedt.be








Jeg håper å få danse mye zumba framover! Jeg anbefaler alle som enda ikke har prøvd det om å gjøre det, det vil ikke angres!! Alle kan danse Zumba:)










2 kommentarer:

  1. Hei Camilla!
    Nå har jeg fulgt med på bloggen din en stund, og har ved flere anledninger tenkt at jeg skulle ha lagt igjen en kommentar, men så har det bare blitt med tanken (er jo i "ammetåka" om dagen, ehm den "unnskyldningen" kan jeg vel bruke!?)

    Må si at jeg er imponert! Imponert over at du, på en så fantastisk måte, har kommet deg over en så stor "kneik"!
    Imponert over at du velger å dele det så åpent med "alle" via en kjempefin blogg!
    Imponert over måten du skriver/forteller dine historier på!
    (Og så er det sjelden å lese en blogg med godt språk, fin flyt og som ikke har skrivefeil).

    Stå på videre, Camilla! Ønsker deg alt godt!
    Stor klem fra Solfrid

    SvarSlett
  2. Hei Solfrid!

    Så hyggelig å høre fra deg, og takk for gode ord! Vi lærte litt av hvert vi som gikk på skogn u-skole vet du, hehe... Personlig mener jeg at rettskriving er viktig for hele uttrykket og troverdigheten når man publiserer en post. Jeg liker ikke å lese blogger fulle av skrivefeil jeg heller.

    Håper på å treffe deg på 20 årsjubileum neste år da! Og så håper jeg du storkoser deg som mamma:)

    Ammetåka varer evig, har jeg funnet ut...

    Klem tilbake til deg!

    SvarSlett