IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































torsdag 12. mai 2011

Å VÆRE STERK...


Jeg leste dette fantastisk vakre diktet/sangen som Heidi delte på Marthe sin blogg i går. Det låner jeg, og deler her på bloggen også. Jeg samler på kloke, oppløftende ord, ord som gir håp og styrke, affirmasjoner for en bedre hverdag. Dette er ord jeg tar vare på, skriver opp i mine bøker, og henger i glass og ramme på veggen. Les dem, og husk dem, for de er viktige:)

Å være sterk er ikke
å aldri falle
å alltid vite
å alltid kunne.


Å være sterk er ikke
å alltid orke le
å hoppe høyest
eller ville mest.


Å være sterk er ikke
å løfte tyngst
å komme lengst
eller å alltid lykkes.


Å være sterk er
å se livet som det er
å akseptere dets kraft
og ta del i den.


Å falle til bunnen
slå seg hardt
og alltid komme opp igjen.


Å være sterk er
å våge å håpe
når ens tro er som
svakest.


Å være sterk er
å se lys i mørke
og alltid kjempe
for å nå dit.


(Marie Fredrikson)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar