IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































onsdag 25. mai 2011

TYRKIA OG ZUMBA

I dag kom Sabine, min datter på 12, hjem etter en uke i Tyrkia med mine søstre. Jeg synes hun akkurat dro hjemmefra, mens hun som har opplevd mye på en uke synes det er rart å komme hjem hvor alt er som før. Det er jo slik det føles å komme hjem igjen etter å ha opplevd masse nytt;) Gjett om jeg gjerne ville vært med! Turen gikk til Side, hvor min søster har feriert i mange år nå. De vil tilbake igjen og igjen. Jeg vil og:)

Så nå sitter jeg og drømmer om å reise til syden i sommer. Kjørte ens ærend for å hente kataloger å se i. Synes det er mindre trettende enn å stirre på dataskjermen i timesvis. Kreta, Hellas, Nice... vet ikke enda hvor langt pengene rekker, har et par biler som skal overhales også.. Men det blir avslappingsferie krydret med litt -men bare litt- gjøreting. Og da tenker jeg på den gjøretingen det er å hente ett glass øl:)

I morgen drar jeg på instruktørkurs i ZUMBA! Gjett om jeg gleder meg! Og jeg er så glad for at jeg er fysisk i stand til det! Og jeg ber til høyere makter om at jeg skal være i stand til det lenge lenge! Det er pur ektefølt glede, og ekstremt bra trening samtidig.

Det er første gang jeg er enig i hvordan en treningsform reklameres for. Selvsagt er det overfokusert på slanking, noe som er unødvendig i forhold til å snakke til folks dårlige samvittighet eller selvbilde. Men når det er sagt, så stemmer alt de sier. Det er gøy, super trening, og bra for både fasong/toning og vekt. Det viktigste punktet av disse er ene og alene at det gir endorfinene en fest:) Og det trenger vi masse av hver dag:) Ungene mine ser bare rart på meg når jeg kommer hjem fra trening full av glede og entusiasme, synger og danser på gulvet. Skjønner dem godt, for det ser unektelig litt rart ut, men gleden, den er intens og kan på det punktet ikke stoppes:)!

Jeg er trønder, så det er det er grenser for hva som kan forventes av moves i hoftehøyde. Men trening gjør mester, og gøy er det uansett. Zumba passer for alle, uansett form og fasong, om du kan danse eller ei, koordinasjon eller ikke. Også trepåler kan danse zumba:)

Let`s Zuuummmbbaa!!

2 kommentarer:

  1. Æ glede mæ t å prøv Zumba igjen når lille x har kommet ut av hula si. Prøvd det en gang nu når æ e gravid å det va vanskelig å få "rista" sæ me stor mage! Lykke til på zumba kurs Camilla! Heidi

    SvarSlett
  2. Tusen takk snille Heidi!
    Æ glede mæ masse te å vær på zumbatime atme dæ:)
    Klæm te dæ!

    Å kurset va såååå bra!!

    Camilla

    SvarSlett