IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































fredag 20. mai 2011

PUPPEDAGEN....

Et par hektiske dager er over og det er deilig med helg! Idag gikk en kollega jeg setter stor pris på av med pensjon, og siden hun har jobbet med mammografi i mange år, bakte jeg denne puppekaken til henne...



Jeg brukte sjokoladekake og smørkrem inni, veldig enkelt, smørkremen fungerer som lim og holder kaken sammen. Marsipan på toppen:) På mammografien er det masse humor, og jeg har hatt mye gøy sammen med Randi, som gikk av idag. Kommer til å savne henne samt Eli som også trer av MASSE. Herlige damer! Heldigvis er det flere herlige damer der, og vi kommer til å ha mye gøy sammen framover:)





Ellers har dagens høydepunkt definitivt vært en sykkeltur med min kjære kjæreste på 7 år, så mye glede i et lite ansikt er det bare å fryde seg over. At en liten tur på sykkel i skogen rundt huset vårt kan gi så mye glede, det er bare fantastisk. Jeg føler meg så priviligert, at jeg får oppleve slike øyeblikk. Jeg verdsetter det høyt!





Vi som er voksne har så utrolig mye å lære av barna, spesielt i forhold til å leve i nuet, ikke bekymre seg over morgendagen eller det som skjedde i fjor. Den som kunne få være barn en gang til! Når det er sagt så har vi jo alle 5 åringen i oss fortsatt, og det er viktig å snakke med dette barnet i oss. Det skal jeg skrive mer om i en annen bloggpost, for det er utrolig interessant. Tenk at man som voksen kan helbrede barnet i seg, komme i kontakt med det og kommunisere med barnet i seg. Ta barnet i hånden og gi det sårt ettertrengt omsorg, eller forklare noe for barnet som frigjør gamle frykter. I tell you, det er fantastisk. Jada. For en som aldri har hørt om dette høres det helt "kålåt" ut, og har man hatt et liv som har gått knirkefritt har man kanskje ikke vært i en situasjon hvor behovet har meldt seg. Men det er absolutt noe å se nærmere på. Og alle vil ha bare fordeler av å finne ut mer om dette temaet. La fordommene fare, og ta en nærmere titt. Anbefales på det varmeste.







Helg! Ukas herligste ord. Jeg skal poste et innlegg om The Lightning Process i løpet av helga, til så lenge, ta vare på hverandre og øyeblikkene, det er nå du lever:)












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar