IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































fredag 16. september 2011

Loven om tiltrekning



I dag grep jeg etter boka "Du får alltid det du ber om" av Esther og Jerry Hicks. En fantastisk bok hvor jeg alltid finner det jeg trenger. Jeg la meg i badekaret, slo opp på en vilkårlig side, og der ble jeg minnet på blant annet dette, som var nettopp det jeg trengte i dag:









Vi tenker ca 1000 ord i minuttet, 60 000 ord i timen. Dette er tanker vi velger å tenke. Tankene setter igang mange kjemiske prosesser i kroppen, og oppleves som følelser. Da er det ganske opplagt at kvaliteten på de tankene vi velger har stor betydning for kroppen: for hvordan vi føler oss, hvordan vi har det, hvordan vi velger å handle, og også for om vi vil holde oss friske eller utvikle sykdom.


 Alle tanker som føles negative, er negative. Negative tanker skaper negative følelser, som for eksempel sinne, frustrasjon, bitterhet, bebreidelse, skyldfølelse og frykt. 
Vi sender kontinuerlig ut svingninger gjennom de tankene vi velger å tenke og emosjonene disse tankene skaper. Så ved å sende ut negative tanker og emosjoner vil deres svingninger tiltrekke seg flere tanker med samme svingningsmønster; flere negative tanker. 


Det samme gjelder selvsagt motsatt! Ved å velge positive tanker, vil vi oppleve positive følelser, og flere vil trekkes mot oss og vår opplevelse. Positive tanker har fantastisk stor innvirkning på kroppens fysikk, hvordan vi har det, hvordan vi velger å handle osv. Ved å bli bevisst på at:
- det faktisk er vi som velger våre tanker   
       - vi dermed er ansvarlige for våre egne emosjoner, handlinger og våre liv 
ja da kan vi bruke den bevisstheten til å skape. Skape mer av det vi ønsker, og mindre av det vi ikke ønsker!


Vi lever i kontraster. For å finne ut hva vi vil, trenger vi å vite hva vi ikke vil. Ofte vet vi hva vi ikke vil, og er flinke til å uttrykke dette. Og det vi fokuserer på, får vi mer av... 

Det er jo som oftest når vi er syke at vi tydeligst ønsker å være friske, ikke sant? Eller når vi mangler penger skulle vi ønske vi hadde mer? Det er når vi er stresset vi gjerne skulle hatt litt mer ro? Og ofte fokuserer vi mer på fraværet av det vi ønsker, enn selve ønsket. Det er som å si at "jeg skulle ønske jeg kunne vært frisk og rask, men nei, slik har jeg ikke hatt det på årevis". Signalene man sender ut da blir som et uklart radiosignal, bare "skurr". 


Når opplever vi negative emosjoner? Jo, når vi tenker negative tanker. Da er svingningene vi sender ut i disharmoni med svingningene i ønsket. For eksempel når vi uttrykker et ønske om å være frisk, men fokuserer på sykdommen. Da opplever vi motstand. Vi vet at ønsket ikke kan manifesteres når vi er i disharmoni. Vi trenger å komme i en tilstand slik at vi kan tillate, ta imot, åpne opp for at ønsket kan manifesteres.


Det er viktig å slappe av og ikke være for strenge mot oss selv når vi opplever negative emosjoner. Se heller på disse følelsene som nyttige, fordi de forteller deg at ditt radarsystem virker! Disse emosjonene forteller deg at du trenger å foreta deg noe for å komme i harmoni igjen. Da vet du at du har aktivert noe i deg selv, som ikke er særlig bra for deg. Og når disse svingningene aktiveres, oppstår det en motstand i deg som holder deg borte fra det velværet som ellers ville ha vært der.


Det er DA du bruker det du vet om tanker og følelser til bevisst å velge en tanke som føles bedre. Ved å bruke fantasien kan vi se for oss, visualisere, at vi har det vi ønsker. Hjernen skiller ikke mellom fantasi og virkelighet. Hjernen skiller ikke mellom hva du opplevde for ti år siden og det du opplever nå. Hjernen reagerer på tankene du tenker i dette øyeblikk. Det du tenker, er det du opplever. Kroppen din reagerer på det du tenker nå. Kjemien i kroppen forandres etter det du tenker nå. 


Derfor er det for eksempel ikke så lurt å koke suppe på noe som skjedde for ti år siden, å spille en gammel plate om igjen, å skape de samme emosjonene om igjen, så lenge de ikke er nyttige for deg. 


Derimot er det nyttig å bevisst bruke fantasien for å skape gode emosjoner og harmoni. Ved å gjøre det tiltrekker du deg mer med samme svingning som det du ønsker. Ved å holde fast på harmonien og samsvaret vil ønsket etter hvert manifestere seg. Jo mer du trener på å være i svingninger uten motstand, desto mer tilfreds vil du føle deg. Og de tingene som du ønsker deg, vil begynne å strømme lett inn i din opplevelse. 


Neste gang du opplever et eller annet ubehag, så vit at ubehaget du føler, bare skyldes at du er bevisst på motstand. Det er på tide å slappe av og puste. Cellene i kroppen står i forbindelse med den energien/livskraften vi skaper. Når vi føler glede, er alle kretsene åpne og energien strømmer fritt. Når vi føler skyld, bebreidelse, frykt eller sinne, er kretsene avstengt og energien/livskraften blokkeres. Det handler om å overvåke disse kretsene og holde dem så åpne som mulig. Cellene i kroppen vet hva de skal gjøre. Du skal ikke "fikse" noe som helst. Bare la energien flyte fritt i kroppen.


Det finnes ingen tilstander som ikke kan forandres. Alle malerier kan males på nytt. Du kan skrive om manuskriptet i ditt liv. I menneskenes liv finnes det mange begrensende tanker. Disse tankene kan få det til å virke som om disse såkalte uhelbredelige sykdommene eller uforanderlige tilstandene ikke kan endres. Men de er bare "uforanderlig" fordi du tror det er slik. Det finnes ingen begrensninger i kroppens evne til å helbrede seg selv, andre enn de overbevisningene du har.


Det er naturlig for deg å være frisk. Hver gang du opplever emosjonell eller fysisk smerte i kroppen, betyr det alltid det samme: "jeg har et ønske som påkaller energi, men jeg har en overbevisning som ikke tillater det jeg ønsker, så jeg har skapt motstand i kroppen". Løsningen er at du hver gang slapper av og bevisst leter etter en følelse av lettelse.





Nesten bakerst i boka står følgende herlige påstand:

"Enhver sykdom ville kunne helbredes på noen få dager -enhver sykdom- hvis man kunne få tankene vekk fra den og få andre svingninger til å dominere. Hvor lang tid det tar å helbrede den, avhenger av hvor mye sammenblanding det i alt dette. Alle sykdommer i den fysiske kroppen bruker nemlig mye lenger tid på å oppstå enn på å bli forløst."



Boka omhandler mange prosesser og forslag til hva du kan gjøre for å forandre svingningene og komme i harmoni med dine ønsker, uansett hvor du er på den emosjonelle skalaen. Denne lista nedenfor er en del av den siste prosessen som er beskrevet: 


Prosess nr 21: Å få tilbake en naturlig helsetilstand


  • Det er naturlig for kroppen min å være frisk
  • Selv om jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for å bli bedre, vet kroppen min det
  • Jeg har milliarder av celler med hver sin bevissthet, og de vet hvordan de skal oppnå sin individuelle likevekt
  • Da denne lidelsen begynte, visste jeg ikke det jeg vet nå
  • Hvis jeg hadde visst den gang hva jeg vet nå, kunne ikke denne lidelsen ha fått begynt
  • Jeg trenger ikke å forstå årsaken til sykdommen
  • Jeg trenger ikke å forklare hvordan jeg opplever sykdommen
  • Jeg trenger bare etter hvert å gi slipp på sykdommen
  • Det spiller ingen rolle at den begynte, for den er iferd med å endre kurs akkurat nå
  • Det er naturlig at det vil ta en viss til før kroppen kan begynne å komme i samsvar med de nye og bedre tankene jeg har om velvære
  • Ingenting av dette haster
  • Kroppen vet hva den skal gjøre
  • Velvære er naturlig for meg
  • Mitt indre vesen har nøyaktig oversikt over den fysiske kroppen
  • Cellene mine ber om det de trenger for å trives, og kildeenergien svarer på disse forespørslene
  • Jeg er i de beste hender
  • Jeg skal slappe av nå og tillate at kroppen og kilden snakker med hverandre
  • Den eneste oppgaver er å slappe av og puste
  • Jeg kan klare det
  • Jeg kan lett klare det


Hvis dette er noe du trenger og som taler til deg, så kan jeg varmt anbefale boka. Det er slike ord vi trenger, ord som gir kroppen et valg. Som forteller at vi HAR et ord med i laget om hvordan ting skal utvikle seg for oss. Og det har vi. Ikke bare ett ord, det er faktisk vi som STYRER SKUTA:)






"Grunnen til at du ikke allerede har fått det du ønsker deg, er at du holder deg selv fast i et svingningsmønster som ikke stemmer overens med svingningene i ønsket ditt. Det er den eneste årsaken - for evig og alltid!"



Velværet ER der. Det trenger bare å TRIGGES:)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar