IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































tirsdag 7. juni 2011

En drøm om sommer




I dag fikk vi smake litt på varmen fra svenskene. Ikke dem av oss som var innendørs på jobb riktignok, men jeg har hørt at den var her. Sola var dratt et annet sted innen jeg kom ut, men jeg kunne enda kjenne de varme sporene etter den.




Mai var så herlig og skapte store forventninger i trønderske hjerter om en het sommer. Statistikken ble straks presentert om at en så bra og tidlig start på sommeren varslet dårlig vær videre. Vet du hva? Jeg d..... i statistikken. Sommer blir det, uansett vær.




Vi skal sitte ute, spise frokost på terassen og NORSKE jordbær med fløte. Ungene skal løpe barbeinte rundt i gresset, ha piknik på plena, bade og spise is. Og de voksne får utepils:) Uansett hva statistikken sier. Det er sommer!









Det blir litt som Pippi Langstrømpe. Har hun tenkt å vanne plantene, ja da vanner hun plantene. Selv om det pøsregner når hun gjør det.
Det er sommer, jeg har bestemt meg for at vi skal kose oss ute med alt som hører sommeren til, og da blir det slik. Er det ikke herlig?





Det er noe spesielt med sommeren. Hud og kropp  lengter etter varme og lys. Menneskene kryper ut av husene sine. Livet blir liksom lettere om sommeren:)





Vi har 4 årstider og jeg elsker dem alle. Men størst forventning har jeg til sommeren. Og vet du hva? Når man bor i trøndelag og har store forventninger til sommeren, da er det EN ting til jeg er glad for at vi har: SYDEN. Selv har jeg vært der bare en gang, og det var på flotte Korfu. Men det begynner å bli en par... vel, tjue år siden. Men nå er tiden kommet! Vi skal til syden! To hele uker i Side, Tyrkia. For nå har jeg bestemt meg:




Vi skal sitte ute, spise frokost på terassen og NORSKE jordbær med fløte. Ungene skal løpe barbeinte rundt i gresset, ha piknik på plena, bade og spise is. Og de voksne får utepils:) Uansett hva statistikken sier. Det er sommer! 







I år leker jeg ikke sommer. Jeg har gardert meg, kommer den ikke, så oppsøker vi den. Tyrkia i august. Blir vel ikke mye varmere enn det. Da blir det nok godt å finne tilbake til trøndersk sommer igjen etterpå også:)


Jeg vil sette meg i en frodig hage i skyggen fra en palme og bare være. Sol øverst, så palme, og så meg.




Og da snakker jeg ikke om en slik palme...




eller en slik......



...ei heller en slik....





Nei, vi snakker PALME, som denne:




CARPE DIEM










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar