IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































lørdag 4. juni 2011

Regnværsdager:)











Regnværsdager er toppen! Topp fordi man kan dra til sin beste venn å se kjekke menn i gøyale filmer, som i Twilight-filmene:) Jeg gjorde det på mandag, og jeg storkoste meg! Fikk servert verdens beste mintkaffe, jeg elsket filmene og selskapet, og kan knapt vente til november for å se Breaking Dawn:)








Ja, jeg er på "Team Edward" som ungdommen sier:)
Ingen tvil. Se på fyren. Se på filmene. Du store min:)



Regnværsdager er toppen fordi da kan man sitte inne å la seg underholde av andre:) Være sammen med mennesker man ikke treffer så ofte:)








Regnværsdager er toppen, for da kan man dra på 3T for å trene verdens sprekeste og blideste damegjeng:) Det gjorde jeg også på mandag. Det er en seier hver gang. Det gir meg like mye glede og energi hver gang jeg kan dra dit og trene med en kropp som fungerer :)







Regnværsdager er toppen, for da kan man sende barna på skolen, ha en formiddag for seg selv mens man gjør unna litt forefallende arbeid som å betale regninger, sende mailer, handle inn mat og fylle bensin. Det gjorde jeg på tirsdag. Så rakk jeg å lage pannekaker til ungene kom hjem fra skolen, og fikk klem og "jeg er glad i deg" før jeg dro på kveldsvakt. Pannekaker har en fantastisk bra virkning på barns kjærlighet til sin mor:)






Regnværsdager er toppen, selv om man kan oppleve å få et ekstremt utslett med tilhørende ekstrem kløe, som i løpet av få timer sprer seg over hele kroppen. Gå og legge seg, for å våkne opp etter et par timer av at man klør så mye at man ikke får sove, bli litt bekymret, google, og finne ut at det ligner mest på elveblest (som en reaksjon på noe man har spist? kan det være pannekakene?). Ta 2 allergitabletter, oppdage at kløen sakte men sikkert gir seg, gir deg ro resten av natten, og utslettet forsvinner like raskt som det kom:)




Med nød og neppe komme seg opp etter minimalt med søvn. Ha en veldig travel og uoversiktlig dag på jobb. Det gjorde jeg på onsdag. Men den dagen tror jeg ikke jeg teller med:(  Heldigvis dro jeg dagen i land ved å dra på Zumba, og kunne legge meg med langtlevende zumbaglede i magen. Puh!





Regnværsdager er toppen, fordi man kan våkne opp en torsdag og vite at man har fridag sammen med resten av familien og bare være inne. Ordne en god frokost med varme rundstykker. La barna ha besøk og kose seg med film og spill inne. Drikke te mens man hører det tappe avslappende deilig på taket, mens katta ser ut fra vinduskarmen.




Man kan fortsette fridagen med å
planlegge sommerferien hvor man vet det blir sol og varmt:)




 Skrive en bloggpost om leverflush og forberede sin egen. Det var min flotte regnværstorsdag!



Regnværsdager er toppen, for da kan man våkne opp på en fredag av typen inneklemt dag som også er fridag! Man kan sove /ligge lenge om morgenen og vite at man ikke forsaker noe som helst. Tvert imot er det det mest fornuftige man kan ta seg til! Man trenger ikke haste ut for å gå "10 på topp". Man kan tilbringe kvalitetstid sammen med ungene sine. Se på de siste tegneheftene sønnen har laget. Høre dem, se dem, bare være med dem. Man kan gjøre andre ting også......

Man kan sende dem ut for å få litt luft og leke i sølepyttene!



Eller man kan leke i sølepyttende selv:)





 Eller man kan vaske rommet til sønnen som virkelig trenger å bli befridd for dotter som virvler rundt og forårsaker nyseanfall:O)











Ingen av disse tingene gjorde jeg i dag...... men jeg kunne ha gjort dem:) Kanskje kan jeg gjøre disse tingene neste regnværsdag, kanskje allerede i morgen:)

Det jeg derimot gjorde, var å høste fruktene av min leverflush, småkvalm og diaré hører med, og tar en del av starten på dagen....





....og vaske do, for det må man jo....





Siden kan man handle inn mat til kosekvelden, som fredagene kalles her i huset, mens ungene er hjemme alene med besøk. Så kan man bli invitert på burdag til sin gode nabo, som serverer  masse deilig spiselig, arrangerer en festlig lek, og hvor man får treffe en "gammel" venn fra skoledagene. Det gjorde jeg i dag. Helt topp!






 Man kan lage god mat en fredagskveld av en oppskrift man ikke før har prøvd, det gjorde jeg idag:) Sitte ved "finbordet" og kose seg med god mat, sende resten av familien til sengs mens man selv sitter på nett og mimrer over sin fantastiske regnværsuke, som man synes har vært helt topp!!!


Jeg vet allerede hva jeg skal gjøre neste regnværsdag! Jeg skal ta på meg mine flotte støvler ....



 ....gå ut i det herlige været....





...ta frem barnet i meg, leke og leve i øyeblikket.....




.....gå inn, ta en varm dusj, lage meg en kopp kakao og sette meg ned med en god bok......





...og så bestille meg en kjempefin paraply, for det har jeg ikke fra før......




Regnværsdager er toppen!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar