IF IT IS TO BE - IT IS UP TO ME































fredag 15. juli 2011

Fjell, flått og flush:)

Jeg har seinferie i år og det digger jeg. Lenge å vente på, men når man venter på noe godt, osv :) Deilig å se andre komme tilbake fra sin ferie og vite at min enda ikke er begynt. To uker igjen nå. 12 dager jobb uten en eneste fridag imellom. Siste innsats. Håper dagene på jobb blir rolige. Ja, det er jo lov å håpe:)

Jeg lader opp med 4 fridager nå. Dro rett til Østersund etter jobb onsdag og da merka jeg hvor trøtt jeg var. Trodde ikke jeg skulle komme meg opp igjen etter litt avslapping i bilen på veg dit, og så litt til på hotellrommet etterpå. Heldigvis stabla jeg med på beina og kom meg ut. Vi var sultne, og det eneste som var å oppdrive var Mc Donalds, som var nattåpent til 04!!!! Himmel og hav, det var nok min siste Big Mac. Noe så ufyselig, smaker ingenting og gir iallefall ingen nytte for kroppen, annet enn å fylle magen.

Senga på hotellet vi lå på var av det gode slaget, sov godt og sto opp tidsnok til å få frokost før utsjekking. Jeg gikk en hel dag alene i butikker og kikka på klær til meg selv:) Prøvde masse og fikk med meg endel basic utstyr til garderoben. Kikka etter hatt, men der måtte jeg gi tapt. Finnes ikke en hatt som passer meg må vite. Men hatt trenger jeg og jeg kommer til å kjøpe en, så får jeg heller bare gjemme meg bak solbrillene mine:) REA i hele Østersund, juhuu! Det er det selvsagt alltid, men likevel, de tre bokstavene har sin virkning:)

Dagen i Østersund fløy avsted, og jeg tenkte at dette vil jeg gjøre oftere. Mens vi var der var bilen på service, og vi ville spart mange tusen kroner hadde det ikke vært for at vi brukte dem opp (pluss litt til) i handlegatene mens bilen ble fiksa:) Sånn kan det gå:) Men trivelig, det var det:)

Borte bra, og alltid deilig å finne senga si når man kommer hjem. Jeg sov lenge i morges, og spiste frokost på terassen i formiddag. SOL i trøndelag og da er man ute mens støvet samler seg i krokene inne. Jeg var med ungene og handla inn den etter hvert så obligatoriske pizza`en til kosekvelden vår. Ungene fikk spise den alene i kveld, i tillegg til svenskgodteri, og det var de godt fornøyde med. Jeg holder på med bok 2 i steinalderromansyklusen Jordens barn av Jean M. Auel og har fått lest litt i den i dag. Anbefales:) Lesing er en av mine favorittsysler:)

Sannelig ble jeg ikke veldig trøtt igjen etter butikkrunden, det tar på å være ute i sola. Sovna først på terassen og havnet senere på sofaen, der jeg har vært omtrent hele kvelden. Ville ikke stå opp, det var så deilig å ligge der.

Men nå er det tid for min flush nr 13. Hvis noen lurer på hva det er så har jeg skrevet mye om det tidligere, blant annet her. Jeg kjøpte min ultraphos fra england sist. Det viste seg å være en god ide, fordi jeg fikk forsendingen mye raskere, og den ble levert av DHL, noe som betyr at de automatisk ordner med fortollingen uten forsinkelser, og jeg får regningen i ettertid. 280 kr i toll ble det, og jeg mener at det var dyrere da jeg bestilte fra USA.  For meg så er det en grei deal, fordi jeg trenger disse sakene:)

Jeg mangler litt motivasjon for tiden når det gjelder kostholdet. Jobber med saken. Det er ingen vits i å rense ut hvis man bare fyller på med det samme gamle igjen... Og for ikke å snakke om mine verkende ledd... Som sagt, jobber med saken, og siden jeg skal til Tyrkia snart, begynner det å haste:)

Skulle denne flushen skille seg ut på noen måte, kommer jeg med oppdatering. Jeg skal på bursdag i morgen formiddag, og det kan bli utfordrende da jeg stort sett sitter på et slikt sted dagen etter flush..



Hadde forresten et par deilige fjellturer sist uke. Vi var ute etter markjordbær på vårt "hemmelige" sted. De var modne et stykke oppover i terrenget, men ikke på selveste kongeplassen vår enda. Vi storkosa oss og spiste jordbær, som er noe av det beste med hele sommeren i mine øyne. Tobias var i form, og ville gå lenger. Det endte med at vi gikk helt til toppen av fjellet, noe som er ganske langt, og tar en liten time for en voksen. Innebærer klatring og mye våt myr:) Jeg ble så imponert over begge barna, og selv om entusiasmen sank på veg tilbake (for man må jo hjem igjen, og det var en oppdagelse for minstemann), så kom vi i mål:)


Slik suksess på fjelltur førte til en ny tur et par dager senere. Vi hadde hver vår sekk med full opp-pakning, og gikk til en hytte som turistforeningen eier. Der skulle vi ligge over. Uheldigvis hadde flere andre samme tanke akkurat den dagen, og de hadde kommet oss i forvegen. Litt nedtur (ok, STOR nedtur) for minstemann, som gråt i en time og la skylda på mora si fordi hytta var opptatt. MEN etter en time med sutring så ble det båltenning, grilling og kos ved tjernet nedenfor hytta. De andre som var der kom ned og slo av en prat, og vi satt der til over midnatt før vi rusla ned igjen. Da  hadde knotten blitt så veldig glad i oss, og jeg ble stukket/brent av noe slik at fingeren min hovna opp til dobbel størrelse i mange dager etterpå. Lurer på hva det var.

Vel hjemme igjen var jeg med Tobias på badet og gjorde han klar for natta. Da t-skjorta kom av, gikk det en stor flått på brystet hans! Æsj, jeg kan ikke fordra de krypene! Heldigvis hadde den ikke bitt han, takk og pris for det. Dermed ble lysten til å dra til fjells litt mindre. Jeg var ikke klar over at de ekle skapningene fantes der vi var. Det kan nok være lurt å sjekke barna hver kveld nå på sommeren.

Ønsker alle en fin helg, jeg går og blander flushdrinken min, usj, namnam:)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar